Search
Uravnotežena prehrana spodbuja občutek sitosti in omogoča ohranjanje vitkosti
16.12.2014, 16:03    avtor: metka   vir: MKO    foto: Internet
Preberite še

Uravnoteženo prehranjevanje je pomemben dejavnik zdrave prehrane in zdravega življenjskega sloga, saj nam omogoča izbiro bolj kakovostne prehrane čez dan, bogatejše z vlakninami in revnejše z maščobami.




Zase lahko rečem, da rada dobro jem in prav zagotovo spadam med gurmane. Zame hrana ni zgolj vsota živil, kajti neizmerno uživam v odkrivanju raznolikih okusov jedi. Prav zato poskušam razumeti kako in iz česa nastane hrana, kajti cenene sestavine, hitra in instant prehrana pri meni ne pridejo v poštev. Hrana je doživetje, zato skrbno izberem sestavine, ki mi poleg aromatičnosti in svežine okusa, nudijo še večino hranilnih snovi.


Uravnotezeni obrokiHrana pa je poleg zagotavljanja kulinaričnih užitkov, gradbeni material in vir energije za naše telo.
Telo hrano potrebuje za delovanje in rast, iz nje pa črpa tudi snovi, brez katerih ni nekaterih življenjsko pomembnih kemičnih reakcij. Trdne kosti premikajo naše mišice, srce črpa zdravo kri, prebavila pa nas oskrbujejo s potrebnimi hranili.
Energijo, ki jo potrebujemo, vsak dan zaužijemo v obliki hrane in pijače; od naše presnove in telesne aktivnosti pa  je odvisno, koliko jo potrebujemo.






ZAKAJ SO POMEMBNI URAVNOTEŽENI OBROKI?

Uravnoteženi obrokiZaradi moje ljubezni do hrane, sem se morala podučiti o uravnoteženih obrokih, hranilih  in energijskih vnosih oz. kalorijah, kajti uravnoteženo prehranjevanje je pomemben dejavnik zdrave prehrane in zdravega življenjskega sloga.

Ključno za zdrav način prehranjevanja je, da dnevno zaužijemo tri glavne obroke in enega do dva vmesna obroka – malici.
 
 
 
 
Prednosti rednega uživanja vseh priporočenih obrokov

  • Izboljšan metabolizem, ugoden vpliv na raven krvnega sladkorja, posledično je tudi občutek sitosti boljši.
  • Izbira bolj kakovostne prehrane preko dneva, ki je bogatejša z vlakninami in revnejša z maščobami.
  • Lažje vzdrževanje normalne telesne teže.

 



Posledice neustrezne prehrane

Neuravnotežena prehrana in slabe prehranjevalne navade so lahko glavni vzroki za:

  • Podhranjenosti, kar kaže na pomanjkanje določenih vitaminov in mineralov, npr. slabokrvnost.
  • Prekomerne telesne teže in debelosti. Za primer naj navedem, da je v letih 1987-2007 narasel delež prekomerno težkih in debelih v starostni skupini od 6 do 19 let s 15,6 % pri fantih in dekletih na že 28,9 % pri fantih in 24,1 % pri dekletih.
  • Slabše počutje in razpoloženje, težje reševanje nalog in težje premagovanje telesnih naporov.

 

POMEN IN VRSTE HRANIL

Hranila, ki jih zaužijemo skupaj z živili, hranijo in vzdržujejo naš organizem, prispevajo k rasti in razvoju. Vključujejo beljakovine, ogljikove hidrate, maščobe, vitamine in minerale. Prehranske vlaknine pa so pomembne za pravilno delovanje prebavnega trakta, zato jih obravnavamo kot hranila.

Nutricisti svetujejo, da uravnotežena prehrana temelji na vnosu:

  • 50-55% energije v obliki ogljikovih hidratov, vključeno s sladkorji,
  • 30-35% energije v obliki maščob, vključno z nasičenimi maščobnimi kislinami,
  • 10-15% energije v obliki beljakovin.

Ne smemo pa pozabiti na dejstvo, da hranljive snovi v pridelkih začnejo upadati kmalu od trenutka, ko so nabrani. Zato je pomembno, da uživamo čimbolj sveža živila, saj ta vsebujejo večino hranilnih snovi. Več lahko najdete v prispevku »Ali veste, da sadje in zelenjava dihata?«.


 

Kakšne so dnevne potrebe po hranilnih vrednostih?

 

Preprosti nasveti za zdravo življenje

 

Več o hranilnih vrednostih živil in GDA-jih, si lahko preberete v članku »O čem nas učijo deklaracije na živilih«.

 

Če ne veste, poglejte, zakaj je boljše lokalna hrana od tiste, ki je prepotovala na stotine kilometrov.


Obiščite tudi FB stran Lokalna kakovost, kjer vas informiramo in obveščamo o prednostih prehranjevanja z lokalno pridelano in predelano hrano.     









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}