Search
Kako lahko uživamo v decembrski kulinariki, brez odvečnih kilogramov?
23.12.2014, 09:22    avtor: metka   vir: MKO    foto: Internet
Preberite še

Predstavljamo vam nekaj trikov, ki vam bodo omogočili uživanje v prazničnih gurmanskih dobrotah, brez posledičnega nabiranja dodatnih kilogramov in mučnega hujšanja.




Vonj po cimetu in hrustljavih piškotih, sijaj božično-novoletnih smrekic, božična glasba in pričakovanje daril, nas neustavljivo opozarjajo, da so prazniki pred vrati.


Najbrž nisem edina, ki že v začetku decembra začne razmišljati o vseh dobrotah, ki nas mamljivo vabijo, da jih poskusimo.

Namreč, po pametnem prehranjevanju z uravnoteženimi obroki in rednimi vsakodnevnimi telesnimi aktivnostmi, je zdaj prišel čas za nagrado. Vse najljubše poslastice si bom privoščila, z nekaj hitrimi nasveti, na katere ne smem pozabiti.

Zato sem zase in za svoje prijatelje sestavila zdravo prehranjevalno praznično strategijo, da ohranjamo predpraznično telesno težo in si privoščimo praznike brez slabe vesti.

 
Kako uživati v prazničnih dobrotah
PRED PRAZNIČNO ZABAVO

  • Pojejmo majhne obroke zdravih prigrizkov, kot so sadje, oreščki ali pol sendviča, preden se odpravimo na praznično zabavo ali večerjo, da ne pridemo tja lačni.
  • Ne pozabimo na gibanje in dnevno telesno vadbo opravimo že zjutraj.

 
NA PRAZNIČNI ZABAVI

  • Če so pred večerjo na jedilniku še predjedi, si privoščimo majhne porcije predjedi in manjše porcije večerje.
  • Predhodno pitje vode je odličen način, da se hitreje počutimo siti. Ko spijemo kozarec vode, počakajmo vsaj 15 minut, predno se lotimo prigrizkov.
  • Osredotočimo se na zdrave prigrizke, kot so sadje, zelenjava, omake z nizko vsebnostjo maščob, polnozrnat kruh, krekerji in oreščki. Če se ne moremo upreti jedem z večjo vsebnostjo maščob, pazimo, da jih jemo v manjših količinah.
  • Preštejmo krožnike predjedi, ki smo jih pojedli. Običajno sta 2 majhna krožnika dovolj, če želimo ohraniti zdravo praznično prehranjevanje.
  • Omejimo količino alkohola in ne pozabimo, da ob majhnih požirkih  pijača traja dlje. Alkohol vsebuje veliko kalorij, na primer 1 dcl piva vsebuje okoli 30 kalorij, 1 dcl vina 125 kalorij, 1 dcl šampanjca pa kar 150 kalorij.
  • Ob druženju spremljajmo koliko pojemo, saj dober pogovor lahko privede do nezavednega prenajedanja.
  • Jejmo počasi in uživajmo vsak grižljaj. Počakajmo vsaj 20 min preden nadaljujemo s hrano, saj možgani potrebujejo približno toliko časa, da zaznajo polnost v želodcu.
  • Po obilnem obroku namesto sedanja rajši pomagajmo v kuhinji, pojdimo na kratek sprehod ali se igrajmo z otroki na prostem.

 
PO PRAZNIČNI ZABAVI

  • Če pojemo več kot smo načrtovali, se ne obremenjujmo. Pazimo na to, da bomo zmerno jedli naslednje dni.
  • Če se držimo uravnoteženih obrokov skozi vse leto, si lahko privoščimo hrano z več kalorijami cel mesec, ne da bi se zredili, seveda v zmernih količinah.
  • Okrepimo telesno dejavnost in se gibajmo tudi med prazniki, saj tako lahko pokurimo dodatne kalorije. Družinski sprehod po vsakem obroku in igre na prostem so dobre družinske aktivnosti, zato si vzamimo čas za zabavo.

 

Recept za praznične medenjake

Več idej za sladko praznovanje lahko najdete v »Malih repturah za velike mojstre«.



Obiščite tudi FB stran Lokalna kakovost, kjer vas informiramo in obveščamo o prednostih prehranjevanja z lokalno pridelano in predelano hrano.     









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}