Search
Kako se po naravni poti znebiti holesterola
21.05.2015, 15:15    avtor: metka   vir: MKO    foto: Internet
Preberite še

Tri četrtine odraslih Slovencev ima povišan holesterol. Kako si lahko pomagamo na naraven način in katera živila so najbolj primerna?




Želena raven holesterola v krvi je pet milimolov na liter ali nižja. Po besedah mag. Zlatka Frasa, dr. med., s Kliničnega centra v Ljubljani, zdrava prehrana v desetih odstotkih pomaga zniževati holesterol.

Holesterol je maščobna snov, ki je v vseh telesnih tkivih in je potrebna za vzpostavitev in ohranjanje celičnih membran, pomemben pa je tudi za tvorbo snovi, kot so vitamin D in nekateri hormoni. Glede na tip lipoproteinov se holesterol deli na slab (LDL)  in dober holesterol (HDL).

  • Holesterol LDL oziroma slab, torej škodljivi holesterol, se lahko začne kopičiti v žilnih stenah, kar posledično vodi v njihovo oženje, kar ovira normalen pretok krvi po telesu in poveča tveganje za razvoj bolezni srca, kot so srčni infarkt, možganska kap ali angina pektoris.
  • Holesterol HDL je tako imenovani dobri, koristni in zaščitni holesterol, ki se po krvi prenaša z dobrimi lipoproteini. Z njim se holesterol iz žilnih sten in različnih tkiv odstranjuje ter prenaša nazaj v jetra, od koder se z žolčem izloča iz organizma.

 
holesterol (1)Holesterol pa ne pridobivamo le iz hrane, saj se v telesu lahko proizvaja sam. Približno tri četrtine holesterola namreč ustvari človeško telo samo s pomočjo jeter, preostanek pa zaužijemo s hrano. Holesterol se nahaja samo v živilih živalskega izvora, največ ga najdemo v jajčnem rumenjaku, drobovini, mesu, mleku in mlečnih izdelkih.

 
Kako si lahko preventivno pomagamo?
Skrbimo za svojo telesno pripravljenost, opustimo škodljive razvade (kajenje) in skrbimo za tri pomembne k-je v prehrani: količino, kakovost (vrsta) in kuhanje (priprava).

 

Hrana, ki pomaga pri zniževanju holesterola
Za boj proti holesterolu številni strokovnjaki in nutricionisti priporočajo hrano bogato z vlakninami, saj vlakna nase vežejo holesterol in ga tako pomagajo izločiti iz telesa.
Zato je priporočljivo, da uživamo sveže sadje (še posebej jabolka, maline, robide in druge jagode), zelenjavo (grah, fižol, leča in večino stročnic, krompir, brokoli, artičoka), žitarice, polnozrnat kruh in testenine ter oreščke, meso pa uporabimo kot prilogo in ne kot glavno jed. Namesto suhih mesnih proizvodov in rdečega mesa raje izberimo ribo ali perutnino. Izogibajmo se ocvrtim in mastnim pečenim jedem, jajcem, mleku in mlečnim proizvodom, hrani s konzervansi, sladkorju, sladkarijam, sladicam, marmeladam, sladkim pijačam, in suhemu sadju.

Za zniževanje holesterola ali preprečevanje njegovega nastanka uporabimo začimbe s svojega vrta, kot so česen, čemaž, čebula, ingver, meta, koriander, koper, kumina, kurkuma, pehtran, peteršilj, rožmarin, zelena in muškatni orešček. Torej lahko s primerno uravnoteženo in zdravo prehrano, ki vsebuje veliko zelenjave in sadja, ter z zdravim načinom priprave preprečimo ali znižamo visoko raven holesterola v krvi.



Pomen česna pri zniževanju holesterola

 


Obiščite tudi FB stran Lokalna kakovost, kjer vas informiramo in obveščamo o prednostih prehranjevanja z lokalno pridelano in predelano hrano.        









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}