Search
Sladkost zdravega življenja
07.04.2012, 20:40    avtor: Bea   vir: Bea    foto: Internet

Vam energija niha kot aprilsko vreme? Stalno nekaj jeste pa imate vseeno vedno potrebo po nečem sladkem? Ne niste sladkosned, samo vaša hrana je po vsej verjetnosti slabe kvalitete. 




Ste kdaj opazili, da imate po nekateri hrani več energije, ki pa jo hitro tudi zmanjka medtem, ko pri nekateri hrani lahko zdržite tudi po več ur brez vmesnih prigrizkov. Vzrok temu je lastnost živil, ki ji pravimo glikemični indeks.

 

Za kaj pravzaprav gre? Glikemični indeks predstavlja stopnjo s katero posamezna živila spreminjajo oziroma vzdržujejo nivo krvnega sladkorja. Posamezna hranila delimo na lestvici od 0-100. Višja je številka, hitreje se hranilo razgrajuje v našem telesu, raven sladkorja se hitro dvigne ter tudi hitro upade, posledica pa je da smo hitreje lačni oziroma po domače pravimo »da nam pade cuker«.

 

Za naše telo je bolj zdravo, če uživamo živila, z nižjim glikemičnim indeksom. Ker je prehitro nihanje sladkorja v krvi zelo kompleksen proces, ki v primeru prevelikih nihanj lahko pripelje tudi do sladkorne bolezni, saj telo ob preveliki vsebini sladkorjev v krvi naravno skuša uravnati nivo tako, da sprošča v našo kri inzulin, je potrebno in priporočljivo »pravilno in pametno« jesti.

 

Za vse, ki imajo aktiven življenjski stil, predvsem športnike pa tudi ostale, je vsaj osnovno razumevanje in znanje o tem, kaj damo vase in kako nas hrana podpira pri naših aktivnostih, izrednega pomena.

 

Danes, ko je okoli nas polno sprocesirane hrane, katere GI je zelo visok, je premislek o tem, kaj bomo jedli lahko ključ do zdravega in uspešnega življenja. To, da je zdravo jesti polnovredne izdelke ni le tržna niša, kjer nam skušajo prodati dražjo moko, čeprav je ironično da je taka moka manj predelana, ampak tudi dejansko pozitivno vpliva na enakomerno in daljše sproščanje ogljikovih hidratov v našo kri, kar nam posledično da več energije in daljšo vzdržljivost.

 

Torej, izvedeli smo, da zdrava dieta oziroma način prehranjevanja ne pomeni izogibanja sladkorju, ampak pravilna izbira čim manj procesirane hrane. Posledično bomo imeli več energije, ne bo vmesnih napadov padca sladkorja v krvi, pojedli pa bomo tudi količinsko manj hrane. V vsakem primeru je pravilna prehrana izrednega pomena tako za preživetje, kot tudi za kvaliteto naših življenj.

 

Sladkorji o katerih govorimo niso tisti sladkorji, s katerim sladkate svojo kavo ali čaj. To so sladkorji naravnega izvora, ki jih poznamo pod različnimi imeni, za katera ste sigurno že slišali: glukoza, fruktoza, maltoza. Vsi sladkorji pa ne spadajo v isto skupino. Nekateri so monosaharidi, kar pomeni enostavni sladkorji, katerih GI je višji, nekateri polisaharidi ali kompleksni sladkorji, z nižjim GI.

 

Torej, naslednjič ko boste stali pred polnimi policami predelane hrane se spomnite teh nasvetov in namesto po navadnih pšeničnih testeninah posezite po tistih polnozrnatih, namesto da korenček ali drugo zelenjavo skuhate, jo uživajte presno, poskusite kdaj ajdov namesto belega kruha, presenečeni boste, kako je okusen.

 

Zavoljo vašega zdravja naredite test, da vsaj en teden uživate hrano z nižjim glikemičnim indeksom in opazujte, če se bo vaše razpoloženje in nivo energije kaj spremenilo in če se boste počutili boljše. Skoraj zagotovo boste imeli pozitivno izkušnjo. Pa dober tek!









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}