Search
Kako si pomagati pri težavah s prebavo
26.11.2012, 11:00    avtor: bea   vir: Internet    foto: Internet
Preberite še

Mnogo ljudi se ne zaveda, da njihove težave s prebavili povzroča nezdrava prehrana in napačne kombinacije. Si to, kar ješ je še kako resničen rek. Pomagajte si očistiti prebavila ter izboljšati prebavo z nekaj preprostimi živili.




V času, ko smo stalno v pogonu in velikokrat nimamo niti časa pogoltniti zadnjega grižljaja ne da bi že hiteli naprej po opravkih, je pomembno paziti, da nas naša hrana podpira in ne otežuje naših vsakodnevnih nalog.

Predlagamo sedem stvari, ki vam bodo ob rednem uživanju pomagale omiliti vaše težave. Seveda pa tudi preventiva ni odveč.

 

 

- Probiotiki 

O njih verjetno čivkajo že ptički na vejah, a poudarjanje njihovega pozitivnega učinka na našo prebavo nikoli ni odveč. Vendar naj vas samo opozorimo, da ne nasedajte marketinsškim akcijam, ki vam prodajajo mačka v žaklju. Namreč veliko število takozvanih probiotičnih jogurtov in ostalih izdelkov žal nima takšnega učinka, kot vam ga obljubljajo ravno uzato, ker je njihovo pozitivno delovanje odvisno od količine probiotičnih kultur, ki jih izdelek vsebuje. Pomembna je kvaliteta izdelka in ne kvantiteta.

 

- Fermentirana hrana 

Podobno kot probiotiki ima tudi fermentirana hrana izredno pozitivne učinke na naš prebavni sistem. Poleg zdrave črevesne flore nam pomaga pri vnosu hranil iz naše hrane. Seveda, če jo naša hrana ima. Naši najboljši prijatelji so kislo zelje, kombuša, rejuvelac, jogurt, vložena kisla zelenjava.

 

- Aloe vera 

Pri revni dieti se lahko kaj kmalu zgodi, da se naše črevesje sesuje in tako pride do zaprtja, krčev, čirov in podobnih tegob. Pitje soka aloe vere ali uživanje svežega mesa aloe vere deluje čistilno na naše črevo in blaži negativne učinke nezdrave prehrane. Seveda se moramo zavedati, da noben dodatek ne bo pomagal, v kolikor ne boste spremenili vzroka, da je do težav sploh prišlo.

 

- Cink 

Ta mineral je eden izmed ključnih mineralov, ki nam pomaga pri prebavljanju hrane in abosrbciji hranil v našo kri. Ravno tako je eden ključnih gradnikov naših celic, ki obnavljajo in gradijo tkivo našega črevesja. Cink ima močan protivnetni učinek ter je močan antioksidant. Nahaja se predvsem v živilih, ki vsebujejo veliko beljakovin ter v bučnih semenih.

 

- L-glutamin 

Ta aminokislina je sicer proizvedena v našem telesu in je načeloma ni potrebno dodajati naši prehrani, a v kolikor se pojavijo težave s prebavo je smiselno na svoj jedilnik uvrstiti tudi jedi, ki ga vsebujejo. Glutamin najdemo v fižolu, peteršilju, mlečnih izdelkih, jajcih, mesu ter žitih.

 

- Izogibajte se izdelkom iz bele moke 

Bel pšenični kruh in ostali izdelki iz bele pšenične moke mnogokrat služijo kot nekakšno mašilo v naših jedilnikih. Dajejo nam občutek sitosti, a hkrati v našemu želodcu in črevesju naredijo pravcati alarm, saj se sprimejo v veliko lepljivo kepo, za katero telo potrebuje veliko energije, da jo prebavi, iz nje pa dobimo bore malo hranil. Poleg tega pa vam gluten prav tako ne bo pomagal, če imate prebavne težave.

 

- Izogibajte se gensko spremenjenim organizmom. 

Sicer v Slovenij gojenje gensko spremenjenih organizmov ni dovoljeno oz. le v kontroliranih okoljih in ni dovoljena uporaba teh organizmov v prehrani ljudi pa človek nikoli ne more biti preveč previden. Pojavljajo se že mnoge študije, ki dokazujejo katastrofalne posledice uživanja GSO na človekovo telo. Tudi hrana, ki jo pridelajo s pomočjo pesticidov na vaše telo ne učinkuje ravno pozitivno. Najbolje, da poiščete svojga najbližjega ekološkega kmeta in se dogovorite z njim za dostavo sadja in zelenjave.

 

Vir: www.naturalnews.com

 









if (cook_3arh_referer) { _gaq.push(['_setReferrerOverride',cook_3arh_referer]); } if (cook_3arh_consent) {

}